Επιστολή Πανελλήνιας Ένωσης Εκπαιδευτικών για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (Π.Ε.ΕΚ.Π.Ε.)
ΘΕΜΑ: «Επιστολή Πανελλήνιας Ένωσης Εκπαιδευτικών για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (Π.Ε.ΕΚ.Π.Ε.)»
Αξιότιμη κυρία Πρόεδρε
Αξιότιμοι κ.κ. Βουλευτές
Η Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (Π.Ε.ΕΚ.Π.Ε.) είναι Πανελλήνια επιστημονική Ένωση, μέλη της οποίας είναι εκπαιδευτικοί που ασχολούνται με την υλοποίηση προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Π.Ε.) στα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, εκπαιδευτικοί αποσπασμένοι επί θητεία στις δομές υποστήριξης εκπαιδευτικού έργου όπως τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Κ.Π.Ε.), οι Υπεύθυνοι Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Σχολικών Δραστηριοτήτων στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας καθώς και πανεπιστημιακοί δάσκαλοι ή μεταπτυχιακοί φοιτητές σε αντίστοιχα με την Π.Ε. παιδαγωγικά ή άλλα τμήματα.
Είναι γνωστό σε μας, εκτός των άλλων ζητημάτων προστασίας του Περιβάλλοντος, το ενδιαφέρον της επιτροπής σας και για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση. Ενός πρωτοποριακού θεσμού, που εδώ και 30 χρόνια τώρα υπηρετεί και ευαισθητοποιεί χιλιάδες μαθητές/τριες, εκπαιδευτικούς, τοπικές κοινωνίες και ποικίλες κοινωνικές ομάδες στα περιβαλλοντικά προβλήματα. Ιδιαίτερα μάλιστα στις σημερινές συνθήκες της κλιματικής κρίσης, η εκπαίδευση για το περιβάλλον και την αειφορία , η αναβάθμιση και η υποστήριξή της κρίνεται τόσο αναγκαία όσο ποτέ.
Το εξαιρετικό ενδιαφέρον της Επιτροπής σας, αναδείχτηκε και από την πρόσφατη (30/6/2020) συνεδρίαση στην Ενότητα «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση» με ειδικότερο θέμα: «Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και Περιβάλλον».
Στην ανωτέρω συνεδρίαση, παρά την εστίαση των μελών της Επιτροπής σε σχετιζόμενα με το ειδικότερο θέμα ζητήματα, εκτενείς αναφορές από πολλούς βουλευτές έγιναν και για τη σημασία της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στην Α/θμια και Β/θμια καθώς και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι υποστηρικτικές της δομές όπως τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Κ.Π.Ε.).
Αυτό δείχνει τη σημασία που δίνετε στην ανάπτυξη, υποστήριξη και αναβάθμιση του θεσμού της Π.Ε. στην Ελλάδα.
Ενόψει της επικείμενης συζήτησης στην Επιτροπή σας για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση στην πρώτη και δεύτερη βαθμίδα, θα θέλαμε να θέσουμε υπόψη σας τα παρακάτω αιτήματα αιχμής, που ζητούν άμεση λύση για την εύρυθμη λειτουργία και υποστήριξη του θεσμού το επόμενο σχολικό έτος 2020-2021.
1. Τη συνέχιση του θεσμού της Π.Ε. με διατήρηση, αναβάθμιση και ενίσχυση:
• των προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Π.Ε.) στα σχολεία,
• των Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Σχολικών Δραστηριοτήτων και
• των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Κ.Π.Ε.)
2. Την κάλυψη των κενών θέσεων στελεχών τόσο στα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Κ.Π.Ε.) όσο και των Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Σχολικών Δραστηριοτήτων στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης της χώρας.
3. Την άμεση χρηματοδότηση, για την εύρυθμη λειτουργία των Κ.Π.Ε. Να σημειωθεί ότι το σχ. έτος 2019-20 δεν υπήρξε καμία χρηματοδότηση.
4. Την ανανέωση των συμβάσεων των Κ.Π.Ε. με τους Δήμους όπου απαιτείται
Για τα παραπάνω ζητάμε και την παρέμβασή σας για την άμεση και χωρίς χρονοτριβή λήψη πολιτικών αποφάσεων στην κατεύθυνση επίλυσης των προβλημάτων ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς.
Είμαστε στη διάθεσή σας, για οποιαδήποτε διευκρίνιση η περαιτέρω πληροφορία
Επιπλέον είμαστε στη διάθεση του Υπουργείου και των Επιτροπών της Βουλής για διαβούλευση και κατάθεση επεξεργασμένων προτάσεων, βασισμένων στην διατιθέμενη επιστημονική γνώση και προϋπάρχουσα εμπειρία των μελών μας, συμβάλλοντας ενεργά με τις θέσεις μας στη διαμόρφωση θεσμικού πλαισίου, προς την κατεύθυνση της Εκπαίδευσης για την Αειφορία, προς όφελος της κοινωνίας και της ποιοτικής συνεισφοράς των δομών του δημόσιου σχολείου.
Αθήνα 7-7-2020
Με εκτίμηση