Αντικείμενο της παρούσας εργασίας είναι η εφαρμογή της εκπαίδευσης για το τοπίο στο Γυμνάσιο στο πλαίσιο των ανοιχτών σχολικών δραστηριοτήτων, η οποία αποτελεί βασικό ζητούμενο της Ευρωπαϊκής Σύμβασης για το Τοπίο (Ν.3827/2010). Η Σύμβαση προωθεί την ενδυνάμωση της συνείδησης των (αυριανών) πολιτών σε σχέση µε την αξία των τοπίων, τον ρόλο τους και τις μεταβολές στις οποίες αυτά υπόκεινται (άρθρο 6, παρ. Α). Έτσι, σκοπός της εργασίας είναι η εισαγωγή ενός παραδείγματος εκπαίδευσης για το τοπίο. Το παρουσιαζόμενο πρόγραμμα εκπαίδευσης για το τοπίο περιλάμβανε παρουσιάσεις και συζητήσεις για τις έννοιες, τις λειτουργίες και τις αξίες του τοπίου και του οικοσυστήματος, καθώς και έρευνα πεδίου στην ύπαιθρο.