Εκπαιδευτικό υλικό
Τεύχος: 20 (65)
-
Την τελευταία περίοδο, δεδομένων των πρωτόγνωρων συνθηκών στις οποίες ζούμε λόγω της παγκόσμιας υγειονομικής κρίσης, πολλοί εκπαιδευτικοί προβληματίζονται για τη νέα πραγματικότητα και γίνονται προσπάθειες προσαρμογής στα νέα δεδομένα όπως ψηφιοποίησης υπάρχοντος εκπαιδευτικού υλικού και παραγωγής «επίκαιρου» εκπαιδευτικού υλικού. Μια τέτοια προσπάθεια είναι το υλικό «Η Αειφορία στην εποχή του Κορονοϊού» της Συγγραφικής Ομάδας του Αειφόρου Σχολείου που δημοσιεύτηκε στο διαδίκτυο τον Μάιο 2020.
Τεύχος: 19 (64)
-
Το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) Ελευθερίου Κορδελιού & Βερτίσκου προσφέρει στην εκπαιδευτική κοινότητα και σε κάθε άλλο ενδιαφερόμενο μια συλλογή εκπαιδευτικών παιχνιδιών (serious games) για την κλιματική αλλαγή, που συνδιαμορφώθηκαν από τους εκπαιδευτικούς του ΚΠΕ και τέσσερις φοιτήτριες/τές του Worcester Polytechnic Institute (WPI) στο πλαίσιο της πρακτικής τους άσκησης στο ΚΠΕ. Τα παιχνίδια δοκιμάστηκαν με πλήθος μαθητών, κυρίως γυμνασίου, που συμμετείχαν στο πρόγραμμα του ΚΠΕ για την κλιματική αλλαγή με τίτλο «Το κλίμα αλλάζει!
Τεύχος: 18 (63)
-
Ο οδηγός εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία» είναι απόρροια των δύο πρώτων χρόνων εφαρμογής του ομώνυμου εκπαιδευτικού προγράμματος σε σχολεία της Αθήνας τα σχολικά έτη 2016-17 και 2017-18.
-
Ο συλλογικός τόμος είναι προϊόν εμπλοκής τριαντατριών σχολείων από όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, στο κάλεσμα επαναχρησιμοποίησης – ανακύκλωσης υλικών στα σχολεία που συμμετείχαν στο διαγωνισμό «Βραβείο Αειφόρου σχολείου» και μπορεί να αποτελέσει χρήσιμο εκπαιδευτικό υλικό, εφόσον συγκεντρώνει εξαιρετικές ιδέες αξιοποίησης «άχρηστων υλικών» που μπορούν να γίνουν «εργαλεία» στην εκπαιδευτική διαδικασία.
-
Το Κ.Π.Ε. Μεσολογγίου προχώρησε στην παραγωγή ενός δίτομου εκπαιδευτικού υλικού με τίτλο «Της λίμνης το νερό, της θάλασσας το αλάτι, λιμνοθάλασσας παλάτι» σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή, μετά από σχετική έγκριση του Ι.Ε.Π. και του ΥΠ.Π.Ε.Θ.
-
Το Κ.Π.Ε. Περτουλίου-Τρικκαίων τη σχολική χρονιά 2017-2018 προχώρησε στην παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού με τίτλο: «130.000 ΧΡΟΝΙΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣ ΣΤΟ ΣΠΗΛΑΙΟ ΤΗΣ ΘΕΟΠΕΤΡΑΣ» τόσο σε έντυπη όσο και σε ηλεκτρονική μορφή.
Τεύχος: 16 - 17 (61 - 62)
-
Το Κ.Π.Ε. Περτουλίου-Τρικκαίων τη σχολική χρονιά 2014-2015 προχώρησε στην παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού με τίτλο: «Αειφόρο ελατόδασος Περτουλίου» τόσο σε έντυπη όσο και σε ηλεκτρονική μορφή.
Τεύχος: 15 (60)
-
Το Κ.Π.Ε. Περτουλίου-Τρικκαίων τη σχολική χρονιά 2014-2015 προχώρησε στην παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού με τίτλο: «Πρακτικός οδηγός δημιουργίας σχολικού λαχανόκηπου: μια παιδαγωγική και βιωματική προσέγγιση» τόσο σε έντυπη όσο και σε ηλεκτρονική μορφή.
Τεύχος: 11 (56)
-
Το βιβλίο αυτό, το οποίο έχει οικολογικό και πολιτιστικό ενδιαφέρον, παρουσιάστηκε από την παιδαγωγική ομάδα (Π.Ο.) του ΚΠΕ Φιλιατών Θεσπρωτίας, τον Σεπτέμβριο του 2015. Σε αυτή την ηλεκτρονική έκδοση καταγράφηκαν όλα τα κτίσματα που αποτέλεσαν (ή αποτελούν ακόμα) παραδοσιακές μορφές υδροκίνησης στο Νομό Θεσπρωτίας.
Τεύχος: 8 (53)
-
Η δημιουργία και διατήρηση σχολικού κήπου είναι μια διαδεδομένη πρακτική σε παγκόσμιο επίπεδο, στην οποία συμμετέχουν όχι μόνο εκπαιδευτικοί και μαθητές αλλά ολόκληρες κοινότητες. Tα αποτελέσματα ερευνών δείχνουν ότι η συμμετοχή στη καλλιέργεια σχολικού κήπου αυξάνει το ενδιαφέρον του μαθητή για μάθηση (Blair, 2009) αφού ο ίδιος συμμετέχει ουσιαστικά στη διαδικασία της μάθησης μέσω της έρευνας, της ανακάλυψης και της δημιουργίας (Broda, 2007).
Τεύχος: 7 (52)
-
Το εκπαιδευτικό υλικό που περιλαμβάνεται στο ηλεκτρονικό βιβλίο με τίτλο: «ΟΙΚΙΑΚΗ ΚΟΜΠΟΣΤΟΠΟΙΗΣΗ: Μια εναλλακτική πρόταση διαχείρισης των οργανικών οικιακών αποβλήτων»/Οφέλη, Εφαρμογές στη χώρα μας και σε άλλες χώρες» εκδόθηκε από το ΚΠΕ Δραπετσώνας και Τροιζήνας-Μεθάνων τη σχολική περίοδο 2013-2014.
-
Ο «δρόμος του νερού», το μονοπάτι που εξασφάλιζε άλλοτε την επικοινωνία της Παλαιάς Καβάλας με την πόλη της Καβάλας, αναβιώνει, για να διηγηθεί ιστορίες, να αναδείξει τον πλούτο του, να συνεισφέρει στο τουριστικό προϊόν του τόπου του, να προσφέρει αναψυχή.