Τα περιβαλλοντικά προβλήματα τα οποία διερευνώνται στο πλαίσιο της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Π.Ε.), αποτελούν σύνθετα φαινόμενα που άπτονται πολλών επιστημονικών πεδίων. Η μοντελοποίηση και η προσομοίωση παίζουν έναν ουσιαστικό και υποστηρικτικό ρόλο στη διαδικασία κατανόησης και ερμηνείας των φαινομένων αυτών. Η συστημική δυναμική αποτελεί μια μεθοδολογία μελέτης με διττό στόχο: τη μοντελοποίηση αλλά και την προσομοίωση σύνθετων φαινομένων. Έτσι, η συστημική δυναμική παρέχει τη δυνατότητα δομημένης περιγραφής των περιβαλλοντικών φαινομένων αλλά και παρακολούθησης της εξέλιξής τους στο χρόνο. Στην παρούσα εργασία, προτείνεται η αξιοποίηση λογισμικού που υλοποιεί τη μεθοδολογία της συστημικής δυναμικής, ως εργαλείο διερεύνησης και ολιστικής προσέγγισης των περιβαλλοντικών προβλημάτων που διερευνούνται μέσα από την εκπόνηση προγραμμάτων Π.Ε. στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Ειδικότερα, εξετάζεται η απόκτηση δεξιοτήτων αναγνώρισης παραμέτρων, σχεδιασμού και εκτέλεσης στρατηγικών επίλυσης περιβαλλοντικών προβλημάτων και αναδεικνύονται τα οφέλη από την αξιοποίηση της συστημικής δυναμικής ως εργαλείου δόμησης και επεξεργασίας λογικών διεργασιών.