Πρόκειται για ένα ετήσιο Ευρωπαϊκό Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα e-Twinning που υλοποιήθηκε κατά το σχολικό έτος 2014-2015. Αποτελείται από μια σειρά δραστηριοτήτων που πραγματοποιήθηκαν στην Β’ τάξη του 5ου ΔΣ Πόλεως Ρόδου και συμμετείχαν συνολικά 17 μαθητές/τριες, ενώ στο eTwinning έργο συμμετείχαν μαθητές/τριες ηλικίας 4-11 ετών από 17 ευρωπαϊκά σχολεία. Σκοπός του έργου ήταν η ενασχόληση των μαθητών/τριών με θέματα που αφορούν την υγιεινή διατροφή, την διαμόρφωση στάσεων και υιοθέτησης "σωστού" τρόπου ζωής σε σχέση με το περιβάλλον, καθώς και την ευαισθητοποίηση και την ανάληψη δράσεων για την προστασία του.
Προγράμματα Π.Ε. στο Σχολείο
Τεύχος: 12 (57)
-
-
Χάρη στα περιβαλλοντικά προγράμματα που εκπονήσαμε την προηγούμενη χρονιά, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να εκφράσουν τους προβληματισμούς τους για το περιβάλλον. Αφορμή στάθηκε η πρόσκληση για συμμετοχή στο Διαγωνισμό Έκφρασης και Δημιουργίας που οργάνωσε και συντόνισε το Γραφείο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Π.Ε) της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης, με θέμα: “Παιδικά μολύβια για το περιβάλλον”. Στο Διαγωνισμό συμμετείχαμε και παρουσιάσαμε το παραμύθι με τίτλο: «στα όνειρα φανερώνονται οι αλήθειες»
Τεύχος: 4(49) - 2013
-
Παρά την αδιαμφισβήτητη χρησιμότητα των σκύλων ανά τους αιώνες και την εξαιρετική κοινωνική τους συμπεριφορά και προσαρμοστικότητα, η ανθρώπινη αδιαφορία και βαναυσότητα εξαντλούνται σ’ αυτά τα ανυπεράσπιστα ζώα που όταν πια δεν είναι χρήσιμα στον ιδιοκτήτη τους κακοποιούνται και εν τέλει καταλήγουν στο δρόμο ως αδέσποτα. Στα πλαίσια της παρούσας εργασίας, προσπαθήσαμε να προσεγγίσουμε το παραπάνω ζήτημα μαζί με τους μαθητές μας και να προτείνουμε λύσεις που θα είναι αποδεκτές από το κοινωνικό σύνολο και θα ανακουφίσουν τους τετράποδους φίλους μας σε μια προσπάθεια αποκατάστασής τους στην ανθρώπινη συνείδηση.
-
Κατά την Σχολική χρονιά 2012-13, στην Α’ Λυκείου του Κολλεγίου Ψυχικού, στα πλαίσια του μαθήματος Ερευνητική Εργασία (Project) υλοποιήθηκαν εργασίες με θέμα «Βιώσιμος Σχεδιασμός Προϊόντων. Οι μαθητές δούλεψαν πάνω στις αρχές του Σχεδιασμού Προϊόντος ώστε να παράγουν ένα προϊόν δικό τους. Έλαβαν υπόψη την επιλογή υλικών, διαδικασιών παραγωγής και χρήσης, ώστε το προϊόν τους να συνεισφέρει στην αειφόρο ανάπτυξη, μειώνοντας το «αποτύπωμά» του στο περιβάλλον.
-
H Επαφή των μαθητών με την πολιτιστική τους κληρονομιά και η επιτόπια επίσκεψη στις παραδοσιακές συνοικίες και στα σημεία ιστορικής αναφοράς, βοηθούνε στην ευαισθητοποίηση των παιδιών, στην εδραίωση και εμπέδωση του σεβασμού προς το δομημένο και φυσικό περιβάλλον, στην έναρξη υγιούς σχέσης ανθρώπου-φύσης και στην αναζήτηση επίλυσης των διαφόρων περιβαλλοντικών προβλημάτων που ενδεχομένως εμφανίζονται κατά καιρούς. Έτσι, τα σημεία αναφοράς μιας πόλης θα συνεχίσουν να υπάρχουν και στο μέλλον, ταξιδεύοντας στο χρόνο και αποτελώντας μάρτυρες της ιστορίας κάθε τόπου.
-
To Σχολικό έτος 2012-13, η περιβαλλοντική μας ομάδα του 2ου Γυμνασίου Ωραιοκάστρου - Θεσσαλονίκης, μελετήσε με ποιους τρόπους μπορούμε να θερμάνουμε τα σπίτια μας, εκτός από το πετρέλαιο. Αποφασίσαν να ασχοληθούν με αυτό το θέμα, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης που περνάει η πατρίδα μας, αλλά και της αύξησης της τιμής του πετρελαίου που έκανε δύσκολη τη χρήση του για τα περισσότερα νοικοκυριά.
-
Δύο προγράμμαρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης που υλοποιήθηκαν στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Ελευθέριου-Κορδελιού από τον Χ. Σπινθηρόπουλο.