Η σχέση του ανθρώπου με τη φύση αποτελεί ένα διαχρονικό αντικείμενο μελέτης. Οι διαδικασίες περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης βασίζονται κατά πολύ στη θωράκιση αυτής της σχέσης, ιδιαίτερα στον Δυτικό Κόσμο. Σε αυτό το πλαίσιο έχει εξαιρετική σημασία η διερεύνηση της τυφλότητας απέναντι στα φυτά, ενός φαινομένου κατά το οποίο οι άνθρωποι αγνοούν ή υποτιμούν τους φυτικούς οργανισμούς. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η συστηματική παρουσίαση της βιβλιογραφίας, δηλαδή των θεωρητικών προβληματισμών, των σύγχρονων ερευνητικών ευρημάτων σχετικά με αυτό το φαινόμενο και του ρόλου που μπορεί να διαδραματίσει η εκπαιδευτική κοινότητα στον περιορισμό του.