Το 2ο Δημοτικό Σχολείο Ελευθερίου – Κορδελιού βρίσκεται στη Δυτική Θεσσαλονίκη, μια από τις πιο επιβαρυμένες περιβαλλοντικά περιοχές. Η εγγύτητά του με τη βιομηχανική περιοχή της πόλης έχει ως αποτέλεσμα την ιδιαίτερα αισθητή καθημερινά ρύπανση της ατμόσφαιρας τόσο από τις παρακείμενες βιομηχανίες όσο και από άλλες ανθρώπινες δραστηριότητες, γεγονός που επηρεάζει την υγεία και την ποιότητα ζωής των κατοίκων και φυσικά των παιδιών. Αναγκαία λοιπόν κρίνεται η υλοποίηση περιβαλλοντικών προγραμμάτων και δράσεων που αφορούν σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος, υγείας των κατοίκων και γενικότερα βιωσιμότητας των πόλεών μας.
Χαράλαμπος Σπινθηρόπουλος
Τεύχος: 23-24 (68-69)
Τεύχος: 19 (64)
-
Το 2ο Δημοτικό Σχολείο Ελευθερίου Κορδελιού, ένα πολύ «ζωντανό» σχολείο στη δυτική πλευρά της πόλης της Θεσσαλονίκης, εκδίδει κάθε χρόνο ένα δεκαεξασέλιδο έντυπο, σαν σχολική εφημερίδα, με τον τίτλο: «Μαθητικά νέα2». Μαθητές ως μικροί δημοσιογράφοι γράφουν σύντομα και περιεκτικά κείμενα από δραστηριότητες που αναπτύσσουν ή ιδέες που επεξεργάζονται. Την περυσινή χρονιά οι μαθητές του τμήματος Στ1 υλοποιήσανε περιβαλλοντικό πρόγραμμα με θέμα «Διαχείριση Ενέργειας και Περιβαλλοντικά Προβλήματα» και στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος οργανώσανε και τη ραδιοφωνική εκπομπή «Μια ανάσα για το Κορδελιό» την οποία και κοινοποιήσανε στο περιοδικό μας.
Τεύχος: 4(49) - 2013
-
Δύο προγράμμαρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης που υλοποιήθηκαν στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Ελευθέριου-Κορδελιού από τον Χ. Σπινθηρόπουλο.
Τεύχος: 1 (46)
-
Η καινοτόμος δράση αφορά στο σχεδιασμό και την υλοποίηση του περιβαλλοντικού προγράμματος: «Νερό, πηγή ζωής» από τον εκπαιδευτικό Σπινθηρόπουλο Χαράλαμπο και τους/τις μαθητές/τριες του Δ1΄ τμήματος του 2ου Δημοτικού Σχολείου Ελευθερίου – Κορδελιού, κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2010 – 11. Το πρόγραμμα διαρθρώθηκε σε επιμέρους ενότητες - υποθέματα, οι οποίες σε γενικές γραμμές αφορούσαν: α) στον προβληματισμό και την ευαισθητοποίηση των παιδιών σχετικά με τη σπατάλη νερού στο σχολικό και οικογενειακό περιβάλλον, β) στις επιπτώσεις που έχει, στο περιβάλλον και τον άνθρωπο, η αλόγιστη διαχείριση του νερού (λειψυδρία), γ) στους τρόπους εξοικονόμησης του δ) στα προβλήματα που δημιουργούνται από τη ρύπανση – μόλυνση των επιφανειακών και υπόγειων νερών, ε) στην ατομική και συλλογική ευθύνη, αλλά και στις δυνατότητες που διαθέτει ο άνθρωπος για την πρόληψη και αντιμετώπιση της ρύπανσης στ) στα οφέλη που προκύπτουν από τη σωστή διαχείριση του νερού τόσο σε οικολογικό επίπεδο (προστασία περιβάλλοντος - υγρότοπων - χλωρίδας - πανίδας) όσο και σε σχέση με την υγεία και την ποιότητα ζωής του ανθρώπου.