Στην παρούσα μελέτη επιχειρείται διερεύνηση των γνώσεων και των στάσεων μαθητών/τριών, αστικών, ημιαστικών και αγροτικών περιοχών του νομού Αχαΐας για τα πτηνά. Από ποσοτική έρευνα με τη χρήση ερωτηματολογίων σε δείγμα 68 μαθητών/τριών επιλεγμένων τάξεων του Δημοτικού Σχολείου και του Γυμνασίου προκύπτει ότι οι μαθητές και οι μαθήτριες παρουσιάζουν αρκετές δυσκολίες στην αναγνώριση των διαφόρων ειδών πτηνών. Επιπλέον, επιβεβαιώνεται ότι το σχολείο δεν αποτελεί τη βασική πηγή απόκτησης γνώσεων των μαθητών για τα πτηνά. Από την έρευνα φαίνεται επίσης ότι οι μαθητές με περισσότερες γνώσεις για τα πτηνά εμφανίζουν πιο θετικές στάσεις απέναντι σε αυτά, σε σχέση με αυτούς που έχουν ανεπαρκείς γνώσεις.
στάσεις
Τεύχος: 26 (71)
Τεύχος: 11 (56)
-
Βασικοί στόχοι της έρευνας ήταν η διερεύνηση και καταγραφή των αντιλήψεων, απόψεων και στάσεων των φοιτητών υποψήφιων επαγγελματιών στο χώρο του φυσικού περιβάλλοντος για το περιβάλλον και τα συνδεόμενα με αυτό ζητήματα. Η έρευνα διενεργήθηκε τους μήνες Απρίλιο και Μάιο του 2014 στο πλαίσιο διπλωματικής εργασίας του προγράμματος μεταπτυχιακών σπουδών «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση» του Τμήματος Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Στην έρευνα συμμετείχαν 101 τελειόφοιτοι σπουδαστές των Τμημάτων Γεωπονίας και Δασολογίας του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης και η ερευνητική τεχνική ήταν αυτή ενός «κλειστού τύπου» ερωτηματολογίου.