Τα πολύπλοκα παγκόσμια ζητήματα, όπως η αειφόρος ανάπτυξη, οι συγκρούσεις και το διεθνές εμπόριο, ανέδειξαν την ανάγκη να αποκτήσουν οι μαθητές τις απαραίτητες ικανότητες ώστε να γίνουν ενεργοί και υπεύθυνοι πολίτες μιας παγκοσμιοποιημένης κοινωνίας. Για το λόγο αυτό, επιχειρείται το τελευταίο διάστημα η σύνδεση της Αειφόρου Ανάπτυξης με την Εκπαίδευση για την Παγκόσμια Ιδιότητα του Πολίτη. Μάλιστα η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη και την Παγκόσμια Ιδιότητα του Πολίτη, αποτελεί σήμερα έναν από τους στρατηγικούς τομείς του προγράμματος Εκπαίδευσης της UNESCO, καθώς εντάσσεται στην Ατζέντα και το πλαίσιο δράσης «Εκπαίδευση 2030».
Νίκος Βουδρισλής
Τεύχος: 16 - 17 (61 - 62)
Τεύχος: 6 (51) - 2014
-
Το 1ο Δημοτικό Σχολείο Ασβεστοχωρίου υλοποίησε τη διετία 2012-14, πρόγραμμα Σχολικής Σύμπραξης Comenius με τίτλο "Landmarks and Monuments". Στόχος του προγράμματος ήταν να γνωρίσουν οι μαθητές την πολιτισμική κληρονομιά του τόπου τους και να εκτιμήσουν την ποικιλομορφία των ευρωπαϊκών πολιτισμών καθώς και την αξία της διαφορετικότητας. Επιπλέον, απέβλεπε στην καλλιέργεια της «υπευθυνότητας στην ιδιότητα του πολίτη» και στη δημιουργία πολιτών που θα συμμετέχουν ενεργά στην κοινωνική και πολιτική ζωή της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Τεύχος: 1 (46)
-
Τα τελευταία χρόνια γνωρίζει ανάπτυξη ο θεσμός των σχολικών συμπράξεων στα πλαίσια του προγράμματος Comenius. Οι συμπράξεις στοχεύουν στην ενίσχυση της ευρωπαϊκής διάστασης της εκπαίδευσης και δίνουν τη δυνατότητα στα σχολεία της Ευρώπης να συνεργάζονται σε κάποιο κοινό θέμα (περιβαλλοντικό, πολιτιστικό, κ.α.). Επιδιώκουν την αλληλογνωριμία μαθητών και εκπαιδευτικών, την επικοινωνία, την ανταλλαγή ιδεών και απόψεων. Αξιοποιούν τις ΤΠΕ και συμβάλλουν στην ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών και παιδαγωγικών καινοτομιών στον τομέα της εκπαίδευσης και της κατάρτισης σε όλη την Ευρώπη. Από το 1995, που η ΕΕ προώθησε το πρόγραμμα Comenius στην υποχρεωτική σχολική εκπαίδευση, υπήρξε έντονο ενδιαφέρον από τους Έλληνες εκπαιδευτικούς να συμμετέχουν σε μια σύμπραξη. Το θετικό αποτέλεσμα των συμπράξεων στην εκπαιδευτική διαδικασία οδήγησε στην αναγνώριση και καταξίωσή τους και στην αύξηση των προγραμμάτων που κατατίθενται για έγκριση στον Εθνική Μονάδα Συντονισμού.
-
Το 2o Δημοτικό Σχολείο Πεύκων στα πλαίσια του ευρωπαϊκού προγράμματος Δια Βίου Μάθηση/Comenius-Πολυμερείς Σχολικές Συμπράξεις, υλοποίησε τη διετία 2010-12 πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης για το νερό με τίτλο «Water, Aqua - The Essential Resource».