Τις τελευταίες μέρες μετά την εγκληματική τραγωδία στα Τέμπη, από τη σύγκρουση δύο τραίνων, στις 28/2/23, πλήθος κόσμου σε πολλές πόλεις βρέθηκε στους δρόμους.
Η σιωπή του πένθους έγινε δημόσιος λόγος.
Το εκφρασμένο πένθος, από προσωπική και συναισθηματική έκφραση γίνεται συλλογική και πολιτική υπόθεση. Γιατί τα συναισθήματα φανερά ή κρυφά είναι προσωπικά και πολιτικά μαζί…
Η μετουσίωση μιας ασύλληπτης οδύνης σε αγώνα…
Σε αγώνα για μια πολιτεία που θα υπολογίζει πρωταρχικά τους πολίτες της….
23-24 (68-69)
Τεύχος: 23-24 (68-69)
-
-
Αντικείμενο της παρούσας εργασίας είναι η εφαρμογή της εκπαίδευσης για το τοπίο στο Γυμνάσιο στο πλαίσιο των ανοιχτών σχολικών δραστηριοτήτων, η οποία αποτελεί βασικό ζητούμενο της Ευρωπαϊκής Σύμβασης για το Τοπίο (Ν.3827/2010). Η Σύμβαση προωθεί την ενδυνάμωση της συνείδησης των (αυριανών) πολιτών σε σχέση µε την αξία των τοπίων, τον ρόλο τους και τις μεταβολές στις οποίες αυτά υπόκεινται (άρθρο 6, παρ. Α). Έτσι, σκοπός της εργασίας είναι η εισαγωγή ενός παραδείγματος εκπαίδευσης για το τοπίο. Το παρουσιαζόμενο πρόγραμμα εκπαίδευσης για το τοπίο περιλάμβανε παρουσιάσεις και συζητήσεις για τις έννοιες, τις λειτουργίες και τις αξίες του τοπίου και του οικοσυστήματος, καθώς και έρευνα πεδίου στην ύπαιθρο.
-
Ο ερευνητικός στόχος της παρούσας μελέτης είναι να διερευνήσει την επιθυμία και το κίνητρο των εκπαιδευτικών της Β/θμιας Εκπ/σης του Ν. Ηρακλείου για επιμόρφωση σε θέματα σχετικά με την Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη (ΕΑΑ). Στην έρευνα εφαρμόστηκε ποσοτική μεθοδολογία, συμμετείχαν 149 εκπαιδευτικοί οι οποίοι επιλέχθηκαν με τυχαία κατά συστάδες δειγματοληψία και η συλλογή των δεδομένων έγινε με τη χρήση ερωτηματολογίου. Τα ευρήματα έδειξαν ότι ένα μεγάλο ποσοστό εκπαιδευτικών δεν έχει επιμορφωθεί σχετικά με την ΕΑΑ.
-
Το eTwinning έργο Special Colors υλοποιήθηκε τη σχολική χρονιά 2021-2022 σε συνεργασία 14 σχολικών μονάδων με σκοπό να διευρυνθεί κατά τη μάθηση το βιωματικό ερέθισμα, δια μέσου της σύλληψης της εικόνας, κάνοντας χρήση της φωτογραφικής μηχανής. Οι δραστηριότητες ενσωματώθηκαν σε γνωστικά αντικείμενα του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ με τους αντίστοιχους γνωστικούς άξονες αποκτώντας διαθεματική προσέγγιση.
-
Το άρθρο αυτό πραγματεύεται τη διδασκαλία μαθητών με ειδικές ανάγκες μέσα από προγράμματα και δράσεις περιβαλλοντικών προγραμμάτων σε συνάρτηση με την τέχνη. Η περιβαλλοντική εκπαίδευση αποτελεί ένα αντικείμενο με ερευνητικό ενδιαφέρον λόγω των περιβαλλοντικών προβλημάτων που αντιμετωπίζει ο κόσμος παγκόσμια και χρήζει περιβαλλοντικών παρεμβάσεων.
-
Το 2ο Δημοτικό Σχολείο Ελευθερίου – Κορδελιού βρίσκεται στη Δυτική Θεσσαλονίκη, μια από τις πιο επιβαρυμένες περιβαλλοντικά περιοχές. Η εγγύτητά του με τη βιομηχανική περιοχή της πόλης έχει ως αποτέλεσμα την ιδιαίτερα αισθητή καθημερινά ρύπανση της ατμόσφαιρας τόσο από τις παρακείμενες βιομηχανίες όσο και από άλλες ανθρώπινες δραστηριότητες, γεγονός που επηρεάζει την υγεία και την ποιότητα ζωής των κατοίκων και φυσικά των παιδιών. Αναγκαία λοιπόν κρίνεται η υλοποίηση περιβαλλοντικών προγραμμάτων και δράσεων που αφορούν σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος, υγείας των κατοίκων και γενικότερα βιωσιμότητας των πόλεών μας.
-
Στις 23 Γενάρη, στην κατάμεστη αίθουσα του θεάτρου - παρά το τσουχτερό κρύο - στο Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο, πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη εκδήλωση, αφιερωμένη στη μνήμη του Κώστα Στυλιάδη, Προέδρου του Παραρτήματος Κεν. Μακεδονίας της ΠΕΕΚΠΕ, μέλους της Π.Ο του ΚΠΕ Ελευθερίου- Κορδελιού, συναδέλφου, συνεργάτη, καινοτόμου δασκάλου και αγαπημένου φίλου.
-
Δεν υπάρχει ενεργειακή φτώχεια στη φύση. Η φύση διαθέτει άφθονη και ανανεώσιμη ενέργεια ακολουθώντας αέναα τους δικούς της νόμους. Η ενεργειακή φτώχεια και ακρίβεια εμφανίζονται στην ανθρώπινη κοινωνία εξαιτίας του κυρίαρχου συστήματος οργάνωσής της, το οποίο δημιουργεί οικονομικές κρίσεις, μέρος των οποίων είναι οι ενεργειακές κρίσεις. Σε αυτές συντελείται αχαλίνωτη κερδοσκοπία των ελίτ με τεράστια μεταφορά πλούτου από τους πολλούς στα χέρια λίγων προκαλώντας ενεργειακή φτώχεια στους πολλούς και συσσώρευση πλούτου στους λίγους. Σε κάθε κρίση συσσωρεύουν πλούτο οι κροίσοι.
-
Οι Κανονισμοί Πρασίνου αποτελούν κανονιστικές αποφάσεις των Δήμων, που μπορούν να αξιοποιηθούν ως εργαλεία άσκησης πολιτικής για την προστασία και τη διαχείριση του αστικού πρασίνου. Η συμμετοχή των πολιτών στην προστασία αγαθών όπως το αστικό πράσινο, καθώς και στην ανάπτυξη περιβαλλοντικής συνείδησης, κρίνεται άκρως σημαντική και απαραίτητη. . Οι εν λόγω Κανονισμοί, μπορούν να συμβάλλουν προς αυτή την κατεύθυνση ως εργαλεία περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης, ενημέρωσης και συμμετοχής του κοινού, κυρίως μέσα από στοχευμένες δράσεις γνωστοποίησής τους από τις αρμόδιες Υπηρεσίες των Δήμων.
-
Ο 21ος αιώνας ήρθε αντιμέτωπος με μια πρωτόγνωρη ένταση της κλιματικής κρίσης, παρ’ όλο που δεν είναι ένα καινούργιο φαινόμενο. Είναι αδιαμφισβήτητο πως η φύση έχει βιώσει πολλές κλιματικές αλλαγές στην ιστορία της, αλλά είναι πρώτη φορά που γίνεται τόσο γρήγορα σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα.
-
Ο Γκιγιόμ Φαμπουρέλ, καθηγητής Γεωγραφίας, Αστικού σχεδιασμού και Πολιτικών επιστημών στο Πανεπιστήμιο της Λιόν, μετά την έκρηξη της πανδημίας του Covid-19, κυκλοφορεί ένα Μανιφέστο για μια οικολογική μετα- αστική κοινωνία, με τον τίτλο «Να τελειώνουμε με τις Μεγαλουπόλεις», προσδιορίζοντας ότι η πρωταρχική αιτία της εμφάνισης και της διασποράς του Covid-19, πρέπει να αναζητηθεί στην αυξανόμενη αστικοποίηση της Γης, η οποία έχει επιταχυνθεί σε τέτοιο βαθμό, ώστε να μπορούμε να μιλάμε πια, για «μητροπολιτικοποίηση του κόσμου».
-
Ένα μικρό βιβλίο με δύο δοκίμια του Γερμανού φιλοσόφου και κοινωνιολόγου Georg Simmel, που θα μπορούσε να θεωρηθεί και ο πρωτοπόρος στην οικολογική προσέγγιση της πόλης, που δημοσιεύτηκαν αρχές του 19ου αιώνα. Μαζί και μια εξαιρετική εισαγωγή του σύγχρονου Γάλλου φιλοσόφου και κοινωνικού Ανθρωπολόγου Philippe Simay.
-
Υποβάθμιση και απαξίωση της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων |Η παρούσα επιστολή της Ένωσης μας εκφράζει την έντονη δυσαρέσκεια και λύπη μας, για την πλήρη απαξίωση και υποβάθμιση της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/Εκπαίδευσης για την Αειφορία στην Ελλάδα του 21ου αιώνα της κλιματικής κρίσης, σε όλα τα επίπεδα, εκ μέρους της ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ.
-
Κυρία/κύριε Περιφερειακέ Διευθυντά /ντρια, το Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης της 16ης Ιουνίου 2022 (2022/C 243/01), συστήνει προς τα κράτη- μέλη του να εντείνουν και να ενισχύσουν τις προσπάθειες υποστήριξης των συστημάτων εκπαίδευσης, όπως είναι και τα Κέντρα Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (Κ.Ε.ΠΕ.Α.), ώστε αυτά να αναλάβουν δράση για την πράσινη μετάβαση και τη βιώσιμη ανάπτυξη.
-
Σε συνέχεια της πρόσφατης επιστολής μας προς την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ., αναφορικά με την υποβάθμιση και απαξίωση της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/Εκπαίδευσης για την Αειφορία στην Ελλάδα, διαβλέπουμε υποβάθμιση και σε επίπεδο Ι.Ε.Π., αφενός με την απουσία αντίστοιχης θέσης Συμβούλου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/ Εκπαίδευσης για την Αειφορία και αφετέρου αυτόνομης μονάδας Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/Εκπαίδευσης για την Αειφορία στο Τμήμα Α΄: Εκπαιδευτικής Καινοτομίας και Ενταξιακής Εκπαίδευσης, όπως αυτά ήταν θεσμοθετημένα στο παρελθόν στο πλαίσιο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
-
Κυρία/κύριε Διευθυντά /ντρια, το Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης της 16ης Ιουνίου 2022 (2022/C 243/01), συστήνει προς τα κράτη- μέλη του να εντείνουν και να ενισχύσουν τις προσπάθειες υποστήριξης των συστημάτων εκπαίδευσης, όπως είναι και οι Υπεύθυνοι Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Σχολικών Δραστηριοτήτων που υπηρετούν στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης της χώρας, ώστε αυτά να αναλάβουν δράση για την πράσινη μετάβαση και τη βιώσιμη ανάπτυξη.
-
Το Διοικητικό Συμβούλιο της Π.Ε.ΕΚ.Π.Ε. εκφράζει τη βαθειά του θλίψη για τον πρόωρο θάνατο του εκλεκτού συναδέλφου και άξιου συνοδοιπόρου μας Κώστα Στυλιάδη. Ο Κώστας, ο δικός μας Κώστας εξέχον μέλος της Περιβαλλοντικής εκπαιδευτικής μας οικογένειας, υπήρξε μέλος των Διοικητικών Συμβουλίων της Πανελλήνιας Ένωσης Εκπαιδευτικών για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, επί πολλά χρόνια Πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής του Παραρτήματος Κεντρικής Μακεδονίας, στυλοβάτης του ηλεκτρονικού περιοδικού και των Συνεδρίων μας.
-
Το Διοικητικό Συμβούλιο της Π.Ε.ΕΚ.Π.Ε. εκφράζει τη βαθειά της θλίψη για το θάνατο του Θανάση Πανάγου εκλεκτού συναδέλφου- δάσκαλου, επί χρόνια μέλους της Παιδαγωγικής Ομάδας του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ/ΚΕΠΕΑ) Άμφισσας.
-
Έφυγε από κοντά μας ο Κώστας Στυλιάδης! Είναι δύσκολο να αποτυπωθεί με λόγια, η βαθιά θλίψη των μελών της Πανελλήνιας Ένωσης Εκπαιδευτικών για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (ΠΕΕΚΠΕ), με την είδηση του θανάτου του!
-
Ευχαριστήρια επιστολή της Περιβαλλοντικής Οργάνωσης για την Προστασία των Υδάτινων Οικοσυστημάτων isea για την οικονομική υποστήριξη στη μνήμη του Κώστα Στυλιάδη.