Λένα Δημητριάδου
Τεύχος: 25 (70)
-
Το θέμα του βιβλίου “γεννήθηκε” από την εμπειρική έρευνα που πραγματοποίησε η συγγραφέας σε 5 σχολεία της Βέροιας με θέμα τη σχέση των παιδιών με τον αστικό χώρο, στα πλαίσια της διδακτορικής της διατριβής, “ενηλικιώθηκε” μετά από πολλές αναζητήσεις με την ολοκλήρωση της διατριβής που έθεσε το παιδί και την πόλη σε μια νέα σχέση μέσα από το παιχνίδι, “ωρίμασε” δε με την έκδοση αυτού του βιβλίου.
Τεύχος: 20 (65)
-
Η αναστολή λειτουργίας των σχολείων τον Μάρτιο 2020 επηρέασαν πολύ την πορεία υλοποίησης των προγραμμάτων του προηγούμενου σχολικού έτους με αποτέλεσμα να μην ολοκληρωθούν πολλά από αυτά. Καθώς φέτος ήταν διακριτός ο προβληματισμός της εκπαιδευτικής κοινότητας για τις δυνατότητες υλοποίησης προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων, αποφασίστηκε να διερευνηθούν οι απόψεις των εκπαιδευτικών της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ημαθίας για το θέμα αυτό με στόχο τον καλύτερο προγραμματισμό της υποστήριξής τους.
-
Την τελευταία περίοδο, δεδομένων των πρωτόγνωρων συνθηκών στις οποίες ζούμε λόγω της παγκόσμιας υγειονομικής κρίσης, πολλοί εκπαιδευτικοί προβληματίζονται για τη νέα πραγματικότητα και γίνονται προσπάθειες προσαρμογής στα νέα δεδομένα όπως ψηφιοποίησης υπάρχοντος εκπαιδευτικού υλικού και παραγωγής «επίκαιρου» εκπαιδευτικού υλικού. Μια τέτοια προσπάθεια είναι το υλικό «Η Αειφορία στην εποχή του Κορονοϊού» της Συγγραφικής Ομάδας του Αειφόρου Σχολείου που δημοσιεύτηκε στο διαδίκτυο τον Μάιο 2020.
Τεύχος: 18 (63)
-
Η επίσκεψή μου στην 58η Biennale Τέχνης της Βενετίας το καλοκαίρι 2019 αποτέλεσε τροφή για σκέψη πάνω στο ζήτημα της Εκπαίδευσης για την Αειφορία. Τι περιλαμβάνει όμως η Εκπαίδευση για την Αειφορία; Είναι το άθροισμα των σχολικών δραστηριοτήτων (προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας, Πολιτιστικών Θεμάτων) που υλοποιούνται στα σχολεία μας εδώ και 30 περίπου χρόνια; Ή αποτελεί την εξέλιξη των προηγούμενων θεματικών εκπαιδεύσεων εστιάζοντας σε μια άλλη οπτική προσαρμοσμένη στις επιταγές της σύγχρονης σύνθετης και συνεχώς μεταβαλλόμενης πραγματικότητας;
-
Ο οδηγός εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία» είναι απόρροια των δύο πρώτων χρόνων εφαρμογής του ομώνυμου εκπαιδευτικού προγράμματος σε σχολεία της Αθήνας τα σχολικά έτη 2016-17 και 2017-18.
Τεύχος: 5 (50) - 2014
-
Η διαχείριση των απορριμμάτων είναι ένα από τα πλέον σοβαρά και συνεχώς οξυνόμενα περιβαλλοντικά προβλήματα. Σημαντική διέξοδος για τη διαχείριση των απορριμμάτων είναι η μείωσή τους με τον περιορισμό της κατανάλωσης, την ανακύκλωση και την επαναχρησιμοποίηση υλικών.