Ο εκπολιτισμός του ανθρώπου στηρίχτηκε κατ εξοχήν, στον διαχωρισμό και στην κυριαρχία του ανθρώπου πάνω στην φύση, αναγκάζοντας τις συνθήκες ζωής να υποκύπτουν στη θέληση και στις ανάγκες του. Το πρόταγμα της «προόδου», που αργότερα συνδέθηκε με την εκβιομηχάνιση, δικαιολογούσε την καταστροφή της φύσης ακόμα και την κυριαρχία πάνω σε λιγότερο «προοδευμένους» πολιτισμούς.
25 (70)
Τεύχος: 25 (70)
-
-
Στην εργασία αυτή παρουσιάζονται τα βασικά χαρακτηριστικά της μη τυπικής εκπαίδευσης με έμφαση στην εφαρμογή της σε μουσεία Φυσικών Επιστημών (ΦΕ) και Τεχνολογίας. Συγκεκριμένα δίνοινται στοιχεία για το φάσμα της εκπαίδευσης (τυπική, μη τυπική, άτυπη) και παρουσιάζονται οι χώροι στους οποίους λαμβάνει χώρα η μη τυπική εκπαίδευση.
-
Η υπόθεση της βιώσιμης μετακίνησης στα σύγχρονα αστικά κέντρα καθίσταται κάθε μέρα και πιο αναγκαία. Η κοινότυπη πλέον αυτή πρόταση στα χείλη όλων των πολιτών μέχρι την συνειδητοποίηση και την επιλογή της ως καθημερινή συμπεριφορά καθίσταται μια επώδυνη μορφωτική διαδικασία. Στην εργασία τίθεται η διάσταση της συλλογικής ευθύνης των πολιτών μέσα από την συνειδητοποίησή και την ευθύνη τους, που δημιουργεί η αλόγιστη χρήση του αυτοκινήτου και η συμβολή του στην ρύπανση –μόλυνση- του περιβάλλοντος.
-
Κατά τη σχολική χρονιά 2022-2023 στο ΕΠΑΛ Αλεξάνδρειας υλοποιήθηκε πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης με τίτλο «Διαχείριση φυτικών υπολειμμάτων με τη χρήση κομποστοποιητή». Το συγκεκριμένο Πρόγραμμα Σχολικών Δραστηριοτήτων παρείχε την ευκαιρία στους μαθητές να κατανοήσουν τη σημασία της αειφορίας μέσω της διαδικασίας της κομποστοποίησης.
-
Σε μια προσπάθεια να διερευνήσουμε τι τρώμε και κατά πόσο οι διατροφικές μας συνήθειες επηρεάζουν τον πλανήτη Γη, προέκυψε ένα πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης που βασίστηκε στην παρατήρηση, στην καταγραφή και στο βίωμα.
-
Ένα πάγιο αίτημα για την Εκπαίδευση για το Περιβάλλον και την Αειφορία στη Θεσσαλονίκη ήταν η δημιουργία ενός δεύτερου ΚΕΠΕΑ στον νομό, έτσι ώστε να αυξηθεί η προσβασιμότητα στην Π.Ε. μιας τόσο μεγάλης περιοχής με εκατοντάδες σχολεία, όπως η περιφερειακή ενότητα Θεσσαλονίκης. Το Κέντρο Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (Κ.Ε.ΠΕ.Α.) Θέρμης ιδρύθηκε στις 27.02.2018 στο Λιβάδι Βασιλικών, ένα ορεινό χωριό του Δήμου Θέρμης, σε υψόμετρο 740 μέτρων, με πλούσια ιστορία και πανέμορφα δάση. Στον οικισμό υπάρχουν κτίσματα που διατηρούνται από την εποχή της τουρκοκρατίας.
-
Πρόκειται για ένα κατεξοχήν συνεργατικό ψηφιακό υλικό που μπορεί να χρησιμοποιηθεί από σχολικές περιβαλλοντικές ομάδες για εκπαίδευση σχετικά με τις πλημμύρες
-
Το συγκεκριμένο άρθρο έχει ως στόχο να παρουσιάσει το πρόβλημα της μείωσης των αποθεμάτων του είδους anguilla anguilla, τα μέτρα προστασίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της χώρας μας για την επαναφορά των αποθεμάτων του ευρωπαϊκού χελιού στα παραδοσιακά επίπεδά του καθώς και στην αποκατάσταση της δυνατότητας μετανάστευσης των νεαρών χελιών.
-
Με ποια κριτήρια μπορούμε να κρίνουμε έναν ολόκληρο πολιτισμό; Οι κληρονομημένοι τρόποι να αντιλαμβανόμαστε το χώρο και το χρόνο, έχουν διαστρεβλωθεί τόσο πολύ μέσα στην εποχή του βιομηχανικού πολιτισμού – που δε διαμόρφωσε μόνο το οικονομικό, πολιτικό και κοινωνικό σύστημα – αλλά κυρίως τον τρόπο της ζωής και της σκέψης μας.
-
Παρουσιάστηκε στις 31/5/2023 η 3η έκδοση του βιβλίου «Γνωρίζω τον τόπο μου μέσα από περιβαλλοντικά μονοπάτια – Άλιμος» στη θεατρική σκηνή του Δήμου Αλίμου «Κάρολος Κουν» με την παρουσία 200 ατόμων (εκπαιδευτικών, μαθητών, γονέων, δημοτών, εκπροσώπων τοπικών φορέων). Το βιβλίο αυτό αποτελεί καρπό μιας διασχολικής συνεργασίας ορισμένων τάξεων Δημοτικών Σχολείων του Αλίμου κατά τη διετία 1999-2001.
-
Ο συλλογικός τόμος με τίτλο «Συμμετοχικότητα και Εκπαίδευση για την Αειφόρο ανάπτυξη», από την Κωνσταντία Ταμουτσέλη (πρώην υπεύθυνης Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και καθηγήτριας του ΠΤΔΕ του ΑΠΘ), ουσιαστικά δημιουργεί ή και κλείνει ένα κύκλο βιβλίων, αν αυτό το πρόσφατο βιβλίο το σκεφτούμε στο/ν πλαίσιο που δημιουργούν τα προηγούμενα: «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και σχολικός χώρος» και «Δημιουργώντας Βιώσιμα σχολικά περιβάλλοντα».
-
Το θέμα του βιβλίου “γεννήθηκε” από την εμπειρική έρευνα που πραγματοποίησε η συγγραφέας σε 5 σχολεία της Βέροιας με θέμα τη σχέση των παιδιών με τον αστικό χώρο, στα πλαίσια της διδακτορικής της διατριβής, “ενηλικιώθηκε” μετά από πολλές αναζητήσεις με την ολοκλήρωση της διατριβής που έθεσε το παιδί και την πόλη σε μια νέα σχέση μέσα από το παιχνίδι, “ωρίμασε” δε με την έκδοση αυτού του βιβλίου.
-
Πρόσκληση σε έναρξη Κύκλου Σεμιναρίων με θέμα: «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για τις φυσικές καταστροφές και την Κλιματική Κρίση: Αναλαμβάνουμε δράση …»
-
Η Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (Π.Ε.ΕΚ.Π.Ε) διοργανώνει κύκλο επιμορφωτικών Διαδικτυακών Σεμιναρίων, με θέμα « Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για τις φυσικές καταστροφές και την Κλιματική Κρίση: Αναλαμβάνουμε δράση …», συνολικής διάρκειας 16 διδακτικών ωρών, για εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με στόχο την ενημέρωσή τους σε θέματα φυσικών καταστροφών και Κλιματικής Κρίσης.
-
Την Πέμπτη 23/11/2023, και ώρες 6.00-9.00 μμ. πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία, με τις πλατφόρμες τηλεδιασκέψεων Zoom και YouTube, το πρώτο επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα: ‘‘Εκπαίδευση για τις πλημμύρες’’, στο πλαίσιο του κύκλου τεσσάρων επιμορφωτικών Διαδικτυακών Σεμιναρίων με θέμα «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για τις φυσικές καταστροφές και την Κλιματική Κρίση: Αναλαμβάνουμε δράση …»
-
Πρόσκληση στο 2ο Διαδικτυακό Σεμινάριο με θέμα: «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για τις φυσικές καταστροφές και την Κλιματική Κρίση: Αναλαμβάνουμε δράση …»
-
Την Τρίτη, 13 Φεβρουαρίου 2024 και ώρες 18:00-21:00 θα πραγματοποιηθεί το τρίτο από τα διαδικτυακά σεμινάρια που προσφέρει ΔΩΡΕΑΝ στους εκπαιδευτικούς η Ένωσή μας, με γενικό τίτλο: «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για τις φυσικές καταστροφές και την Κλιματική Κρίση: Αναλαμβάνουμε δράση …».